Τρίτη 7 Ιουλίου 2015

CYCLADES REGATTA 2015

Άλλη μία εβδομαδιαία διοργάνωση που συμμετείχε η "Αλκυόνη" μας πήρε τέλος.
Σίγουρα το κυριότερο γεγονός που επισκίασε όλο τον αγώνα ήταν το Δημοψήφισμα, που τον επηρέασε σημαντικά και καθοριστικά, αφού ακυρώθηκε η τελευταία ιστιοδρομία και ανέτρεψε τα σχέδια πολλών.
Το δεύτερο ήταν η μεγάλες μεταβολές του αέρα που ζήσαμε από τη πλήρη άπνοια μέχρι τους 30+ κόμβους.

Σ' αυτό τον αγώνα, συμμετείχαν:
Φυσικά ο Καπετάνιος μας ο "Captain Lou" (aka Captain Πιντζας), ο Δημήτρης μας (aka Jim Sparrow), ο Μπάμπης μας (ο ξανά ΑΟΥ), ο Γιάννης μας (η ήρεμη δύναμη), η Αλεξάνδρα μας (η ακούραστη), η Ζωή μας (η Αλεπουδίτσα αυτή τη φορά αγχωμένη), η Αναστασία μας (η πιανίστρια), η Κατερίνα μας (η πάντα κεφάτη) ο Ανδρέας μας (ΤΟ "πολυεργαλείο") κι ο Μίνως (ο "αχαρακτήριστος").

Κι ένα χρονικό, της εβδομάδας του αγώνα:

Σάββατο 27 Ιουνίου, Ξεκινάμε από τη Βούλα για τη Τζιά.

Υπέροχη παρέα, πολύ κέφι, θαυμάσιος καιρός, πολλές προσδοκίες κι η συρτή του Captain Lou (δυστυχώς χωρίς αποτέλεσμα!).
Τζιά: Δέσιμο σε 2η ντάνα κι ο Δημήτρης δυστυχώς φεύγει για δουλειά που του αλλάζει τα ευχάριστα σχέδια για λίγη χαλάρωση (όμως νά 'ναι καλά και τον σκεφτόμαστε πάντα)

Κυριακή 28 Ιουνίου - Πρώτη διαδρομή Τζιά - Πάρος.(60 μίλια-DNF)
Ξεκινάμε από τη Τζιά με τις καλύτερες προϋποθέσεις... φυσάει αέρας και μέχρι τον Τάμελο έχουμε περάσει τα μισά σκάφη του στόλου και βρισκόμαστε σχεδόν μαζί με τα σκάφη του ORC-I. Εκεί στον Τάμελο θαρρείς ότι ξαναρχίζει ο αγώνας... ο αέρας πέφτει με αποτέλεσμα, μέχρι τις 9:00 η ώρα που σκοτεινιάζει να είμαστε ακόμη 2 μίλια πίσω από το Βόρειο άκρο της Κύθνου. Υπολείπονται τα 42 μίλια από τα 60 της διαδρομής....Αρχίζουν οι υπολογισμοί σε σχέση με το χρονικό όριο τερματισμού...! Το ανεμόμετρο δείχνει ότι έχει κολλήσει μεταξύ του 1,0 και των 2,3 knots ....Ακολουθούν 7 ώρες με μηχανή μετά την "για πρώτη φορά" εγκατάλειψη του σκέλους από την Αλκυόνα! Τερμάτισαν τα 15 στα 37 σκάφη της κλάσης Club.

Δευτέρα 29 Ιουνίου - Πάρος
Πικραμένοι αλλά με ελπίδες να φυσήξει... Φεύγει το μισό πλήρωμα για την Αντίπαρο όπου περιμένει η Αναστασία μας για ξενάγηση. Μπάνιο στη θάλασσα και καλό φαγητό.

Τρίτη 30 Ιουνίου - Δεύτερη ιστιοδρομία Πάρος-Αμοργός (55 μίλια - 15η θέση ΟΑ και 5η στη κλάση)
Το πρωί έρχεται ο Μπάμπης και η Αναστασία από την Αντίπαρο με πολύ όρεξη ενώ ο ταλαίπωρος Μπάμπης μ' ένα πόδι "τούμπανο" από σφήκα (ξανά ΑΟΥ) παίρνει αντιβίωση....
Ξεκινάμε τον αγώνα με καλές προϋποθέσεις από πλευράς αέρα... αλλά …. αυτό μέχρι λίγο μετά το στενό του Δεσποτικού - Στρογγύλης. Ο αέρας πέφτει και βλέπουμε το Άδρα να ξεγλιστρά αφήνοντάς μας να παιδευόμαστε με τις χαμηλές εντάσεις μέχρι 7 knots. Κι αυτό όμως πάλι μέχρι κάτω από την Ηρακλειά, που αέρας τελείωσε (1,1-1,7 knots)... Για 2 ώρες κολλημένοι βλέπαμε το "Χαμόγελο" και το "Αλμύρα" που ήταν στα 50 μέτρα δίπλα μας. Με μια αργή κίνηση άρχισε να ξεγλιστρά το Αλμύρα (που όμως κόλλησε 2-3 μίλια πιο πέρα). Πέφτει το σκοτάδι και o αέρας μια εμφανίζεται και μια χάνεται .... Κατεβάζουμε τη Νο 1 και τσιτώνουμε τον φλόκο (Νο3) για να βοηθήσει στις μικρές πνοές του αέρα. Κι εκεί που η θάλασσα αντανακλά το φεγγάρι σαν καθρέφτης απροειδοποίητα μαυρίζει, ρυτιδιάζει και ο αέρας φτάνει στους 17-18 knots.
Χαράς ευαγγέλια! Η Αλκυόνα στο στοιχείο της "πετά" στα μικρά κυματάκια μέσ' τη νύχτα μέχρι τον τερματισμό στα Κατάπολα....

Τετάρτη 1 Ιουλίου - Αμοργός
Η πρωτομηνιά περνά χαλαρά με βόλτες και μπανάκι στη θάλασσα. Μετά τους χορούς του Αντρέα και της Αλεξάνδρας μας στην τελετή της απονομής (μας έβγαλαν ασπροπρόσωπους), το βράδυ στο μπαράκι η ψημένη έχει τον πρώτο λόγο...!!! Και εδώ έχουμε την αναγκαστική αποχώρηση της Ζωής μας που η καρδία της είναι μαζί μας, αλλά η σκέψη της στη δουλειά της που την καλεί λόγω Δημοψηφίσματος....( Η δική μας σκέψη, την ακολουθεί και μας λείπει)

Πέμπτη 2 Ιουλίου - Τρίτη διαδρομή: Αμοργός-Κουφονήσι (20 μίλια - 6η θέση ΟΑ και 3η στη κλάση)
Από νωρίς ο αέρας είναι δυνατός. Γεμάτο 6άρι. Η Αλκυόνα ξέρει από τέτοιους καιρούς και μουδαρισμένη στη 1η μούδα, φοράει από την αρχή τον φλόκο. Με την εκκίνηση, αρχίζει το pacman-party...O Captain Lou χαμογελαστά λέει: "Αυτός είναι ο καιρός της Αλκυόνας" κι όποιος τον ξέρει βλέπει την απόλαυση ζωγραφισμένη στο πρόσωπό του! Ο αέρας δεν έπεσε ούτε μια στιγμή από τους 25 knots και κοντά στον τερματισμό έφτασε τους 32, ζορίζοντας σε αριστερήνεμο μπράτσο το τράκ της τζένοας που μας άφησε χρόνους απότομα. Αυτόματο τακ και αλλαγή σιδηρόδρομου... μέχρι τον τερματισμό !!!
Πλαγιοδέσαμε στον ντόκο (για πρώτη φορά στη ρεγκάττα) κι επάνω μας έδεσε το Αδρα...
Παρά την απόφαση ότι θα διακοπεί ο αγώνας στο Κουφονήσι, αρχίζει το γλέντι. ... Μπανάκι στη θάλασσα και στις 6:00 το απόγευμα μακαρονάδα με σάλτσα τόνου, στην Αλκυόνα με καλεσμένους τα πληρώματα του Άδρα και του Αλμύρα. Η ιδέα της ακούραστης Αλεξάνδρας μας, η εκτέλεση από τα κορίτσια του Αλκυών, θεατής όλος ο στόλος, η επιτυχία "επική".
Καταφτάνει η γλυκιά μας Κατερίνα που φέρνει όλη την θετική της ενέργειά στο πλήρωμα.

Παρασκευή 3 Ιουλίου - Διαδρομή επιστροφής από Κουφονήσι πρός Πλατύ Γιαλό στη Σίφνο.
Μένουν στο Κουφονήσι ο Μπάμπης και η Αναστασία. Καθυστέρηση στην εκκίνηση διότι ο Μίνως είχε μείνει χωρίς τσιγάρα (πότε θα το κόψει το ρημάδι άραγε???)
Η Αλκυόνα για 20 λεπτά παιδεύεται να φορέσει τα πανιά της, με τα 30άρια να λυσσομανούν.
Ξεκινά μαζί με το Άδρα και το Αλύρα για Σίφνο... πετάει με ταχύτητες 8,5-9,5 που φτάνουν τα 11,5 στο σερφάρισμα... Κρίμα που ακυρώθηκε το μπράτσο αυτό...!!! Η διαδρομή αυτή έδωσε μερικές πρωτιές στον Αντρέα μας. Για πρώτη φορά έζησε αέρα 35 knots, ταχύτητες 11,5 knots κυματάκια 3-μετρα, μπουγέλωμα στα ρέλια και ανακάλυψε το παιχνίδι στα κύματα με το τιμόνι.
Εκτός από disk-jokey, επίσημος φωτογράφος και κινηματογραφιστής του "Αλκυών", έγινε bowman, mastman και helmsman .... Με άλλα λόγια δικαιολογημένα είναι "πολυεργαλείο".
Στον Πλατύ Γιαλό υποστηρίξαμε το σκάφος "Κουρσάρος" που χωρίς μηχανή, είχε χάσει και το τιμόνι του. Το δέσιμο στον ντόκο δίπλα στο "Αλμύρα" και το "Άδρα", μια περιπέτεια...με τις ριπές του αέρα, να φτάνουν τους 32 knots.
Μπανάκι στη θάλασσα και χαλαρό ποτάκι στην "Palmira" πάνω στην αμμουδιά.

Σάββατο 4 Ιουλίου - Σίφνος και διαδρομή μέχρι τον Πόρο.
Βόλτα στην Απολλωνία και προετοιμασία για τη συνέχεια της διαδρομής. Η Αλκυόνα για μια φορά ακόμη προετοιμάζεται να δεχθεί 7-άρι (2 μούδες και Νο3)
Ξεκινάμε για «όπου βγάζει καλύτερα» ο αέρας. Μόλις βγαίνουμε από τη νότια πλευρά της Σίφνου (μετά από ένα μπροουτσάκι στους 35 knots) η πορεία οδηγεί προς Πόρο. Την απόφασή μας την ακολουθούν το Αλμύρα και το Άδρα. Βγαίνει το καλάμι με την συρτή του Captain Lou, αλλά μετά από τη λαχτάρα της σακούλας που έπιασε, ξαναμπαίνει στη θέση του άπρακτο.

Κυριακή 5 Ιουλίου - Πόρος και επιστροφή στη Βούλα.
Μερικές ώρες δεμένοι στον Πόρο, για ύπνο και μετά από ένα υπέροχο μπάνιο, μηχανή για Βούλα με στόχο να προλάβουμε να φτάσουμε για να ψηφίσουμε.

Και αυτή η εβδομάδα πέρασε θαυμάσια, κι ευχαριστώ όλους τους φίλους συν-ιστιοπλόους που συνταξιδέψαμε και απολαύσαμε μερικές ημέρες χαλάρωσης μακριά από την Αθήνα και τις εντάσεις της, με πρώτο τον Captain Lou.

Εύχομαι να 'χουμε κι άλλες τέτοιες ευκαιρίες!